A csapatról
- avagy hogyan exportálunk Pannóniát Afrikába? -
Egyszer volt, hol nem volt, még az Óperenciás-tengeren is túl... Ja, nem, nem ott, hanem a Csepel-szigeten. Szóval volt egy motorkerékpárgyár. Szép neve volt neki: Csepeli Motorkerékpárgyár. Sok-sok nagyon híres motort gyártottak, ezek közül a legismertebb talán a Pannónia. Magyarországon ez volt "a motor", minden más csak drágább és bonyolultabb lehetett nála, de jobb nem. Viszont külföldön is ismerték, szerették, hiszen a gyár lelkes külkereskedői szinte valamennyi kontinensre eljuttatták a motort.
Egyet kivéve: Afrikába bizony nem jutott belőle egyetlen árva darab sem. Az indokot senki nem tudja, egyszerűen így alakult. Ám ebbe néhányan nem nyugodtak bele és elhatározták, hogy változtatnak a helyzeten...
Honnan máshonnan is indulhatna egy ilyen kezdeményezés, mint a Pannóniák egyik legismertebb hazai fellegvárából, Bodrogkeresztúrból? Az 1997 óta itt működő Magyar Motorok Múzeumában alakult ki az a baráti társaság, ami négy mindenre elszánt, magyar motorok ismeretével kellően felvértezett emberből állt:
- Laci bácsi, polgári nevén Zahuczky László, a múzeum alapítója és vezetője, aki az egész csapatot beoltotta a szenvedélyével, a magyar motorokkal
- Zsozsó, vagyis Gánóczi Ferenc, aki sok év gyermek- és fiatalkori Pannóniázás után tért vissza a márkához, majd egy szép napon kipattant a fejéből a nagy ötlet, hogy Pannóniával hódítja meg Afrikát
- Kiss Laci, aki hosszú évek tapasztalatával építi a jobbnál jobb, tökéletesen megbízható Pannónia-motorokat
- Tibi bácsi, avagy Szolnoki Tibor, aki végtelen türelmével és szükséges mértékű szigorával igyekszik ezen három ember munkáját a lehető legjobban összehangolni.
Az ötlet apropóját Villám Géza őrült kezdeményezése, a Budapest-Bamako rali adta, ezen esemény rövidke történetét tanulmányozva döntött úgy Zsozsó, hogy neki is ott a helye. Csak éppen motor kellene... De ekkor az ügy mögé állt a Magyar Motorok Múzeuma: egy 1959-es Pannónia TLT-t biztosított oldalkocsival, amelyet csak rendbe kell szedni - ám ehhez a múzeum műhelye is adott. A motorblokk felkészítését azonban - mivel kulcsfontosságú a verseny szempontjából - igazi profira bízták: Kiss Laci valószínűleg ionhajtóművet is tud építeni egy kellően leharcolt Pannónia-motorból. Erre most nem lesz szükség, elég, ha egy megbízható, a meleget és a nagy terhelést jól viselő motorblokk kerül a vázba. S bár nem tűnik nagynak a csapat, azért jól jön, ha van valaki, aki ezeket az embereket kicsit kordában tartja, mert a motorépítés is olyan, mint a művészet: néha elkalandozik az ember... Ezt a feladatot egy keresztúri motorbarát, Tibi bácsi vállalta, aki azért ha kell, a villáskulccsal is legalább olyan ügyesen bánik, mint az emberekkel.
Így alakult ki a négyfős kis csapat, amelynek már csak nevet kellett választani. Ez lett a KMB Bamako Team. S hogy miért pont KMB? Nos, azért, mert ez az első lépés egy régi álom, a motormúzeumhoz kapcsolódó motorosklub, a KMB, vagyis a Keresztúri Motorbarátok megalakulása felé.
Így alakult hát meg a Bamako első Pannóniás csapata, valamikor 2010 tavaszán.